【更新】三菱自 自慢のピックアップトラックも日産と共用化へ

海外のサイトpaultan.org の記事で・・・
Mitsubishi, Nissan to share pick-up platform
「 三菱日産ピックアップ プラットフォーム-共有する
https://paultan.org/mitsubishi-nissan-to-share-pick-up-platform

5e


5e81d5a1-


Mitsubishi chief operating officer Trevor Mann said future replacements for the Nissan Navara and Mitsubishi Triton could share the same underpinning, albeit with their own distinct styling. This is similar to what is accomplished by the Renault Alaskan and the Navara NP300.

However, Mann says Mitsubishi’s pick-up platforms, not Nissan’s, will most likely be the basis for future Alliance models. “If you look at our cost performance in that region, we are the benchmark within the Alliance. Our four-by-four technology, our cost base on pickups is better than Nissan’s,” he said.

In reference to the Thailand market, Nissan and Mitsubishi’s plants currently produce ladder frame-based pick-up trucks and cars on separate lines. The move to a common architecture will allow Mitsubishi’s facility to focus on pick-ups, while Nissan will focus on building cars and SUVs. Mann says this could help increase productivity on both sides, but nothing has been decided currently.

Previously, the Alliance’s members have agreed to consolidate all of its electric vehicle platforms, which will help reduce the cost of electric vehicles by utilising scale of economies. Renault and Mitsubishi will use the platform which forms the basis of the next-generation Nissan Leaf electric vehicle.

上の英文を読者の方々が訳してくれました。
ありがとうございます。
「 トレバーマンさんがOur four-by-four technology, our cost base on pickups is better than Nissan’s と言っているので、三菱主導になることを期待します。  」 通りすがりの三菱ファンさん
「 「三菱側のプラットフォームの方が日産の物よりメリットが多いんで、アライアンスではうちのを使うことになると思う」的な話を三菱のお偉いさんが言っているみたいですね。  」 770さん


[PR]

by ganbaremmc | 2017-03-13 21:31 | 三菱自動車 | Comments(15)

Commented by グランドビタ~ラ at 2017-03-13 20:12 x
コストダウンのスケールメリットが一番大きいですから当然ですね。
問題はどっちが開発の主導権を握るかですね。
これにOEMでフィアットも加わるのかな?
あとベンツも。

これがベースになるパジェロ・スポーツの今後も気になりますね。
Commented by 770 at 2017-03-13 20:43 x
さーっと読んだ感じ「三菱側のプラットフォームの方が日産の物よりメリットが多いんで、アライアンスではうちのを使うことになると思う」的な話を三菱のお偉いさんが言っているみたいですね。
Commented by 通りすがりの三菱ファン at 2017-03-13 20:52 x
トレバーマンさんがOur four-by-four technology, our cost base on pickups is better than Nissan’s と言っているので、三菱主導になることを期待します。
Commented by 匿名 at 2017-03-13 22:07 x
逆に、日産が開発している自動運転技術を三菱車にも搭載できるのでしょうかね?
Commented by まっくす at 2017-03-14 01:43 x
日産から提供してもらってる技術って何かあるのかね?
三菱から吸い取るだけ?
Commented by 棹留 誠 at 2017-03-14 09:38 x
三菱にはなんのメリットもないな。植民地の悲哀だな。
Commented by 北の名無し at 2017-03-14 11:33 x
共有化の流れになってくのは当然というか仕方ないさねー。
どうせならスンゴイの作っておくれ。
Commented by 名無し at 2017-03-14 13:14 x
Z→GTO、パトロール→パジェロに比べたら遥かに現実的。
Commented by mtip at 2017-03-14 15:40 x
この2枚目のナバラにはなにが起きたんですかね?
Commented by 通りすがり at 2017-03-14 15:52 x
海外の試乗レポ見ると全体的にトライトンのほうが高評価だから三菱ベースでやってほしいな~
日産も使うんだから開発費は日産も負担してくれるでしょ
SUVの三菱で売ってくつもりなのにこれで日産主導ってなったらワケわからんし
このナバラは一世代前のでフレームが錆びて折れたそうです 10年でフレームが折れるって弱すぎないすか…
Commented by スバル軽乗り at 2017-03-14 17:36 x
トライトンベースのナバラ
タイタンベースの三菱フルサイズピックアップ
これならウィンウィン。
Commented by at 2017-03-14 20:35 x
こうしてまたイスラム国あたりが乗るのか。
Commented by 無名 at 2017-03-14 20:57 x
2枚目のナバラが折れたのは、過積載・過牽引が原因じゃないですか?
Commented by えあろえあろきんぐ・たか at 2017-03-14 21:38 x
日産・三菱の業務提携検討の際に、ピックアップの三菱からの供給が検討されてたと記憶するので、日産側の感覚は三菱製ベースの共通化でいけるのでは・・・
Commented by あのに at 2017-03-14 21:49 x
EVについては三菱とルノーは日産の次世代リーフのプラットフォームを使う、とも言ってますね。
うーん、そのプラットフォームでは四駆はどうなるんでしょう。
三菱なのに四駆がないのは寂しいです。